Diskuse
Ke školství do třetice
Děkujeme za pochopení.
J25i31ř90í 53P10l54í60v24a
Je třeba konkurence, ale bez zvýhodňování státem.
D72a80n66u39š40e 76K93r82a80m49o69l76i83š65o15v26á
Vy víte, kolik zaměstnanců dle oborů bude třeba za 10 let? Tady se nic neplánuje...a placení nepomůže, protože škol tu sice máme jako máku, ale pochybných kvalit....Baťa měl školství založeno: při příjmu na testech zručnosti, pak přímé práci pod dohledem ihned a vzdělávání po po práci... To by se dnešní mládež už hroutila...a pak existovala metoda vyzobávaní rozinek...jsi úspěšný, tak půjdeš dál a budeš mít další úlevy....ale pozor: můj táta říkal, když ti bylo padesát a Tvá síla vyčerpána, tak jsi byl vyhozen na ulici. Úspěch Bati byl poplatný své době...Mně na celém systému vedení díle Bati fascinuje do dneška, že každý den věděli, jak si vedou a byly týdenní výplaty...to by naše republika padla na hubu...(a to nebyly PC a programy)...
V60i75l39é86m 41P10a35t22l80o41k14a
Ve vyspělých firmách v naší republice dnes samozřejmě také každý ví, jak si stojí (počty kusů plán/skutečnost, zmetky, úrazy, OTD) a kupodivu nikdo na ústa nepadá.
Jiná káva je státní instituce na podobný princip hodnocení práce nikdy nepřistoupí.
Takže tady máme dvě skupiny obyvatel jedni vytváří hodnotu a dennodenně chtě nechtě jsou hodnoceni za výsledky, produktivitu a přidanou hodnotu. A druhou skupinu, která se jimi nechá vyživovat a je nedotknutelná.
To není moc fér.
V60i56l71é88m 98P38a64t67l87o26k96a
Je to dle mého názoru dobrý popis a analýza. Jen nevím jak to změnit. Systém je nastavený tak "chytře", že se nemůže najít politická či jiná síla, která změnu uskuteční.
P41e68t98r 35Z79á62v29l35a45d58s25k74ý
Máte naprostou pravdu. Užitek toho systému sklízí jen stát. Ve všech ohledech.
D92a34g24m73a82r 72D55r53o57b98n72á 42K35u18b59a70l47í29k
Hezkou sobotu, pane Závladský - souhlasím s vámi, že náš stát dává do školství a na vzdělání naší populace strašně málo peněz. Zkuste kouknout vedle k sousedům směrem na západ a sdělte čtenářům radostnější čísla od nich, aby informace byly komplexnejší.. Samotná cifra o ničem nevypovídá. Je to vaše téma, nikoli mé, tak vám tuto parketu přenechám.
Opomněl jste ale také ve svém rozkladu nedostatků, kterých se stát dopouští, ještě jednu maličkost - ještě ke všemu to malé množství peněz stát alokuje docela nevhodným způsobem. Někdy nad těmi kriterii a vzorci zůstává rozum stát. Tuhle jsem zjistila, že stát navíc rozděluje podle číselných údajů, které ani nikdy nenastaly, nemohly nastat - tedy když ještě do vzorců dosadí mnohdy divné cifry, tak to je pak skutečný mazec.
A kdo by se divil, když se na patřičných místech patřiční lidé střídají jako na kolotoči. Přemýšlím, jaké písničky jim na té Matějské pouti vyhrávají, jak dlouho ještě..? Protože pokud se budou točit kolotoče - a lidé nasedat a vysedat, tak se nic nezmění..
P96e26t98r 62Z43á70v86l16a29d71s92k55ý
Mýlíte se v první větě ve dvou věcech (pokud to není formální překlep). Stát dává na vzdělání strašně moc peněz, ale bez efektu, protože jej neumí měřit. Tedy ne strašně málo, ale strašně moc cizích peněz.
Protože zbytek Vašeho vyjádření je konsistentní, pak asi mělo být uvedeno, že ne málo, ale moc peněz.
Neprovádějme komparaci tak, že někde jinde to funguje také takto a také velmi špatně.
- Počet článků 651
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1688x
Ale vidím, že se do toho „socíku“ chce většina lidí v tomto státě vrátit.
Seznam rubrik
Oblíbené knihy
- Bohatý táta, chudý táta (Robert T. Kiyosaki)
- Co je vidět a co není vidět (Frédéric Bastiat)
- Liberalismus (Ludwig von Mises)
- Cesta do otroctví (F. A. Hayek)
- Kapitalismus a svoboda (Milton Friedman)