Diskuse
Tápavá bezradnost
Děkujeme za pochopení.
P50e64t46r 52Z35á54v54l29a95d66s15k13ý
Odchyceno v dnešní diskusi: „No, podivejte, pánčelko, voni maj doma tý tablet s tučňáci...“ To je přesně to, co kritizuji.
P69a65v86e40l 25D61v14o47ř45á57k
Pozoruhodné je, že ministerstvo, které má největší vliv na náš další vývoj, přitahuje ty největší p... poplety.
Stálo by za to, udělat anketu, který z našich ministrů školství byl nejhorší. Kdo byl nejlepší, zjistit nelze.
P19e50t29r 35Z71á25v28l11a30d67s31k48ý
Jen velmi málo výhrad jsem měl k ministru Msgr. Petru Piťhovi. 1992—1994.
I37r62e19n68a 54C28h22a22r38v36á41t17o18v79á
Ano, az na to ze si nemyslím, ze učitelé učí úplne špatně . A unavení jsou hlavně z papirovani a neustálých změn , které jsou jen změny pro změny .
P35e22t76r 35Z40á89v44l78a75d41s43k86ý
Učí rakousko-uherský model, který je dnes nekonkurenční a neefektivní. Jsou unavení z papírování – to souhlasím. V celém článku kritizuji právě ty změny pro změny bez pochopení podstaty. (A učitelé neumějí jinak učit, protože peďáky požadují právě a jen tento jediný způsob, který nejde vylepšit. Na svou horní mez narazil nekde kolem roku 1900.)
PS: Sám učím, byť dospělé. A vidím, co jim státní školství nedalo, případně totální Hic sunt leones.
J63a66r71d93a 23C55h20o81v48a55n95e51c
Tentokrát s Vámi, pane, nemohu skoro vůbec souhlasit.
To čipování dětí mělo být zavedení vstupek, elektronických karet otevírajících zámky, které běžně fungují v řadě úřadů i podniků. A v mnohých městech je děti už stejně mají jako průkazky na MHD nebo pro odběr obědů ze školních jídelen.
Automaty na cukrovinky za nás ve školách také nebyly a nic hrozného se nám nestalo. Podle mne jako rodiče žádné přístroje na peníze do škol nepatří. My jsme od rodičů dostávali svačiny, sami jsme dětem dělali svačiny, na co jim dávat peníze, ať si vyberou něco v automatu?
Státní maturity byly i za nás (a podstatně levnější) a naše vzdělaní bylo kvalitní, naše maturita byla náročnější, než jsou dnešní maturity. Ke znovuzpřísnění maturit je třeba nejprve odstranit školní libovůli, tedy zavést jednotné státní maturity.
Ty tablety - to nedovedu zatím dobře posoudit. Patrně by vážně bylo levnější rozdat všem dětem elektronické zařízení než pořizovat jim učebnice a sešity. Všechny učebnice i školské texty i individuální zápisky mohou být na čtečce. Určitě je to lehčí na nošení, možná levnější na pořízení. Proti tomu rozhodně nejsem. Mé děti ostatně do školy nosily noteboky a psaly si poznámky do nich a fotiliy si do nich příklady z tabule atd. Využití mohlo být širší, kdyby se týkalo všech.
Povinné plavání za nás bylo také a bylo užitečné, protože je žádoucí, aby všichni lidé uměli aspoň trochu plavat. Nemají všichni rodiče peníza a rozum a zájem na tom, aby posílali své děti od útlého věku na plavání. A hodina v bazénu je příjemnější než hodina v tělocvičně. Radši plavat než stát v řadě a čekat, až na mne přijde řada k přeskoku kozy.
P14e81t35r 82Z18á22v26l90a88d15s33k93ý
A) Nesouhlas. Elektronické karty jsou přenosné, budou se ztrácet, tedy nejsou bezpečné. Osobní čipování je krajně nebezpečný úmysl.
B) Tím, že se odstraní jedny automaty a nahradí se jinými automaty kamarádíčků nic na podstatě nezmění. Že jsou rodiče líní udělat dětem svačinu je věc jiná.
C) Státní maturity negarantují žádné solidní vzdělání, jen promarněné 4 roky. Koncept je špatně. (Navíc maturita automechanika a řekněme gymnazisty prostě nemůže být stejná, ledy by byla přizpůsobena těm nejslabším (realita)).
D) Děti si jich nebudou vážit a zničí je, protože nebudou mít představu o ceně. Jako u všeho, co je zdarma.
E) Nebrojím proti plavání, ale proti centrálně nařízené povinnosti, protože to bude drahé a neproveditelné. Pokud rodiče nejsou schopni detekovat užitečnost plavání, je to stejně k ničemu.
- Počet článků 651
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1688x
Ale vidím, že se do toho „socíku“ chce většina lidí v tomto státě vrátit.
Seznam rubrik
Oblíbené knihy
- Bohatý táta, chudý táta (Robert T. Kiyosaki)
- Co je vidět a co není vidět (Frédéric Bastiat)
- Liberalismus (Ludwig von Mises)
- Cesta do otroctví (F. A. Hayek)
- Kapitalismus a svoboda (Milton Friedman)