Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39o10s50e33f 27H39e94j75n38a 2144260606956

Na vaše texty chci mít klid a soustředění. Našel jsem je až teď. Vaše skoro mrazivá analýza je , jako vždy, exaktní. Já mám ovšem trochu problém s rolí práva v takovém státu. Máte pravdu v tom, že naši politici neustále ječí a mají potřebu ohýbat si ústavu. Nesmyslně. Slavní američtí federalisté už věděli, že vláda práva je základem.  Navíc má pan Dvořák pravdu ve volání po občanské společnosti. Klus a spol vyznávali zásadu: hoďte nám to tam a potom držte hubu. Nedávno jsem byl na takové besedě jedné občanské společnosti a jeden mladík se rozčiloval, že o něčem by měl rozhodovat lid. A já mu říkal, vždyť rozhoduje, žijeme v zastupitelské demokracii, lid si zvolil své zástupce. Jeden tady sedí, zeptejte se ho, proč s tím souhlasil... No nezeptal. To je také trochu problém. A poslední poznámka. Jezdíval jsem služebně do Dánska a studoval tam dost jejich systém. Oni jedou léta jako sociální stát a jedou úspěšně. Tyhle věci nejsou jednoduché.R^

+2/0
29.4.2015 23:07
Foto

P97a62v84e29l 55D95v14o88ř72á34k 5249175374830

Tak tak. Nicméně hledejme příčinu. Kdo vytváří stát? Jeho občané. Kdo volí zastupitele, poslance a senátory? Občané. A proč to je tedy špatně? Protože nemáme občanskou společnost, která si řadu věcí dokáže zařídit sama bez zásahu státu.

Dovolím si uvést dva příklady.

1. V krajové části Turnova stojí kaplička, která byla v zoufalém stavu, byť památka. Protože město na její opravu nedalo, místní se složili a opravu zaplatili za svého.

2. Navštívil mě známý, abych se přimluvil na radnici (protože prý tam pár lidí znám), že by na dětské hřiště potřebovali novou prolézačku. Na můj dotaz, proč tam nejde sám (a jeho sousedé), mi nedokázal odpovědět. Tak jsem mu poradil, ať se na tu prolézačku složí, s odkazem na výše zmíněnou kapličku. S tím, ať se přestanou spoléhat na to, že za ně někdo jiný něco udělá. Odešel rozhořčen.

Pokud většina občanů nebude schopna si své věci obstarávat sama, musí vytvářet stát se socialistickými rysy.

Z Bati by si měli brát příklad všichni. Za jeho připomínku díky. Někdo tvrdí, že to byl typický kapitalista, jiný, že socialista.

Já říkám, že to byl moudrý podnikatel, který dokázal vidět dál než jen do výše pokladního okénka své banky.

Karma!

+6/0
29.4.2015 15:21
Foto

P59e51t52r 51Z75á26v80l28a98d55s32k93ý 5141383560391

Výtečně!

+4/0
29.4.2015 16:06
Foto

V81á67c66l61a82v 91C47h54u47c40h33m50a 6665741358266

R^

Máte pravdu v tom, že většina si skutečně přeje socialismus. Přeje si nějaké výhody garantované státem za cizí peníze. O tom co je to svoboda, nemá spousta lidí ani tušení. Cítí se svobodní, když jim stát zajistí klidné přežívání v bahně nesvobody. Že některé v tom bahně utopí? Co na tom? Jich se to ZATÍM netýká.

+2/0
29.4.2015 9:26

A89n55t44o34n85í62n 49K44o24u78n63o38v95s61k90ý 9748410428528

Zdá se, že pro politika je nejlepší, když přání lidí nenaslouchá vůbec, protože lidé jsou nezodpovědní a chtěli by mít alespoň nějaké jistoty (a nechápou, že ty mohou mít jen finančníci ve svých bonusech, kdy poté, co přivedou nějakou banku ke krachu, odcházejí s mnohamilionovými bonusy).

Lidé nechápou dobrodiní škrtů, lidé si žijí nad poměry (co to je a koho se to týká?) a budou za to finančními trhy (které jako nějaké božstvo zřejmě zcela dokonale rozliší koho odměnit  koho potrestat) po zásluze potrestáni.

Lidé mají i tu drzost chtít, aby fungovala spravedlnost pro všechny a ne jen pro ty, kteří si ji zaplatí (pokud by i to selhalo, je tu ještě amnestie na míru).

Jen málokomu imponují v civilním životě slova Dolores Ibárruri:

"Raději zemřít ve stoje, nežli žít v kleče."

Ač jinak to bylo heslo v podmínkách občanské války mobilizující. Ale právě v těchto podmínkách.

0/−1
29.4.2015 12:55
Foto

V56á50c75l11a66v 13C96h14u45c91h40m61a 6335301168146

Nějak vám ovšem uniká, že právě to, co vy kritizujete zde zavádějí právě ti, které si volíte.

+2/0
29.4.2015 14:21
Foto

P58e92t32r 53Z28á27v31l46a13d38s19k58ý 5851483570181

Marxistkou Dolores Ibarruri se zaštiťujete??? 8-o

+3/0
29.4.2015 16:10

A33n32t78o75n23í53n 77K31o87u57n13o51v82s27k40ý 9178890568428

Nemyslím si, že citovat kohokoliv znamená se jím zaštiťovat.

A pokud někdo použije citát, že tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou, nemyslím si že je obdivovatelem ministra propagandy Goebbelse, fašistou nebo jiným darebákem.

Myslím si, že jen použil citát, který považoval ze dokreslující jeho text, nebo, který s jeho textem kontrastoval.

Nic víc.

0/0
30.4.2015 15:39
Foto

I81v19o 88C33i38l28i38c97h 1370922481274

Zcela přesné R^ Bohužel :-/

+3/0
29.4.2015 8:14
Foto

O95t44t32o 38Č10e50r40n89ý 3145245117642

Popsal jste to dost dobře.R^

+2/0
29.4.2015 8:10

J69i23ř79í 63Ř85e97z11n67í38k 4162742983435

Za prvé je nutné použít jinou terminologii, socialismus není totožný s administrativně direktivní ekonomikou, která konec konců dominovala už na staré Krétě.

Za druhé aby tedy bylo možné hovořit o super administrativně direktivní ekonomice, nesměl by existovat žádný soukromý sektor v žádné oblasti i odvětví, např. v rození dětí a umírání.

+1/0
29.4.2015 7:28
Foto

P98e49t56r 83Z55á49v37l49a40d17s16k60ý 5881393650591

Zcela vědomě jsem užil právě tyto termíny, kvůli souvztažnosti.

+1/0
29.4.2015 8:10

J66i37ř66í 17Ř33e62z24n47í74k 4222392903795

Souvztažnosti?

0/0
29.4.2015 12:18
Foto

J88a89r68o33m93í11r 11H82l16u58b74e72k 2256390164721

Petře, jako vždy R^.

+2/0
29.4.2015 7:12

V12i95l67é44m 18P71a77t18l90o20k45a 2349180186439

Možná to má řešení. 

Co kdybychom dali stejné mzdy a nezávislost jako soudcům té skupině lidí, kteří mají největší vliv na naši budoucnost.

0/0
28.4.2015 22:47

A19n46t68o50n26í47n 36K94o38u64n75o60v78s91k44ý 9188320178748

A kteří lidé to jsou? Ti co mají největší vliv na naši budoucnost?

0/0
28.4.2015 23:04

V72i25l71é55m 71P26a22t60l42o82k64a 2759730966249

Dík za otázku, kdo by to mohl být? 

Já mám typ, napíšu ho, ale co si myslíte vy?

0/0
28.4.2015 23:09

V64i36l55é87m 89P35a75t11l39o79k41a 2219980266559

Jsou ti, kteří učí naše děti.

0/0
28.4.2015 23:17

A12n23t27o43n45í28n 47K89o95u34n13o86v93s21k72ý 9888110628638

To si nemyslím.

Učitelé často sami detailně neví jak vlastně funguje současný neoliberální kapitalismus a tak děti třeba vzdělají skvěle, ovšem spíš technokraticky - naučí je dělat skvělé prezentace v Powerpointu, rozlišovat finanční deriváty a psát skvělé motivační listy k žádosti o zaměstnání.

Nejsou to ani politici, třebaže jsou to ti nejhodnější z nás a pečlivě dodržují to, co jejich chlebodárci požadují.

Nejvíce nás - dle mého názoru - ovlivní ti lidé bez tváře v pozadí. Ti o nichž se nepíše a kteří neposkytují novinářům rozhovory.

Ovšem ty zase neovlivní nikdo z nás.

0/0
29.4.2015 12:36

J36i17ř61í 43K27o48n96r23á41d 8752403159

Jste dobrej! Vystihl jste přesně to, co cítí mnoho lidí. R^

+2/0
28.4.2015 22:45

Z23b43y85n80ě51k 58H40l60á95s27n45ý 3584637855489

Kolik že to dostali naposledy? 2,46% ?:-)

0/0
28.4.2015 22:57

J80i89ř66í 89K39o57n44r88á48d 8492783989

Nevím o čem píšete. Mám kolem sebe dost lidí, co člověk to názor. Různé volební preference (s vyjímkou komunistů, opravdu neznám nikoho kdo by je volil). To co zde autor přesně popsal vidí daleko širší vrstva obyvatel.

0/0
28.4.2015 23:30

Z93b48y14n15ě24k 65H28l89á52s17n39ý 3304407705119

Píšu o volebním výsledku svobodných, kteří razí přesně to co autor. Já mám zase kolem sebe spíše lidi, kteří by rádi, aby stát důrazněji zasahoval, aby se staral o rovné podmínky pro všechny podnikatele. aby stát přestal zachraňovat banky. Aby stát nedopustil,  když někdo pracuje 8 hodin denně neměl na přiměřený nájem a jídlo.:-)

+2/0
29.4.2015 11:05

Z66b19y70n12ě79k 40H10l25á32s74n84ý 3104567775539

Jestli je česko moc socialistické, co je potom Německo? Komunistický ráj?:-)

+1/0
28.4.2015 22:42

J47i41ř72í 58K46o22n91r21á31d 8922443949

Rozdíl je v tom, že v Německu je levice více pravicovější než naše pravice. Ale ne. Němci jsou: 1) disciplinovaní 2) bohatí - mohou si dovolit dotovat celou EU 3) mají asi lepší politiky, kteří chtějí víc než svoje koryto 4) za 25 let po válce se dokázali relativně dobře vyrovnat s nacismem a dohnat vyspělý svět (my jsme ten čas s vyjímkou prvních několika let prodrbali - a ten proces zahájil Zeman s Klausem opoziční smlouvou)

+2/0
28.4.2015 23:36

Z94b72y60n45ě59k 68H55l77á79s76n47ý 3974687925339

:-) Poslední "pravicový" soc. demokrat byl Schröder a jeho parta, která provedla tak pravicové reformy, že se z toho SPD dodnes nevzpamatovala.

V německu je spíš CDU/CSU tak nalevo, že je to spíše pravicovější křídlo SPD. Jasně , je to hlavně disciplíně, ale i o chotě se té disciplíně podřídit a o schopnosti vyjednávat. Podle mě u němců neplatí, že čím méně státu, tím se mají všichni lépe. Mě to přijde přesně naopak, protože od vyhlášení globalizace a zrušení mnoha předpisů a nařízení, které prý brzdí rozvoj, to jde s normálním němcem pomalu, ale jistě z kopce. Je statisticky doložené, že po zahájení globalizace se začal majetek a kapitál přesouvat od střední třídy k několika bohatým společnostem. Jenže na rozdíl od Čech, němečtí podnikatelé jsou si vědomi, že když rostou mzdy, roste i spotřeba, proto kdo třeba dneska ve strojírenství nezvyšuje mzdy, je veřejně ostatními zostuzen.:-)

0/0
29.4.2015 9:46
Foto

J80a40n 39P65e71c22h97a 7691976576803

Pane Závladský, je to tak a je to k vzteku. Bohužel, celá EU se svou sebevražednou sociální a imigrační politikou si jede na stejné vlně. Většina voličů je státem uplácena či oblbována. Tudy už podle mne cesta nevede. Myslíte, že by bylo reálné zavést opět selektivní volební právo?

+1/0
28.4.2015 22:32
Foto

M33i88r74o97s49l19a44v 44M15a51c71e38k 5341415100982

Nerozumím. 98% majetku je zprivatizováno, ekonomika je řízena soukromokapitalistickým byznysem, stát se nechává oškubávat desetitisíci podnikatelů a kdejaký jouda zde blábolí cosi o socialismu. Kdepak, ten vypadá jinak, vážení X

+2/−1
28.4.2015 22:04

A73n69t93o73n88í52n 88K20o79u91n37o72v82s95k13ý 9628870788448

Ono to bude spíš nedorozumění.

Tato filipika je namířena zejména proti sociálnímu státu, tedy proti sociálnímu, důchodovému a zdravotnímu zabezpečení obyvatel a tomu, že to stojí peníze.

Je to jen záměna blízkých slov sociální x socialistický.

0/0
28.4.2015 22:17
Foto

F66r13a80n37t37i63š33e86k 80K19š12í14r 2339706225

Ano násilně vynucená solidarita je tyranií.

+1/0
28.4.2015 22:36

V33i98l13é82m 90P80a10t64l27o56k81a 2719610186489

To jsou paradoxy.

Jsou podnikatelé, kteří platí daně a hrají fér.

Jsou "podnikatelé", kteří stát vesele vysávají v dojemné součinnosti se státními úředníky.

Řeknu to jinak, pokud nebudeme umět rozpoznat poctivého zaměstnance, úředníka a podnikatele od lumpa, půjdeme ode zdi ke zdi a darebáci se budou jen smát jak si vzájemně nadáváme.

Bohužel (bohudík) justice, novináři ani politici nám s tím nepomohou.

P.S. Od promoce 1991 podnikám, věřím, že poctivě.

+3/0
28.4.2015 22:28
Foto

F18r50a55n96t43i95š91e42k 65K20š65í65r 2179106775

Co je na tom poctivého, když se podnikatel nechá bez odporu oloupit?

+2/0
28.4.2015 22:36

V86i13l11é69m 71P13a58t14l86o63k65a 2489630796559

Nic je to špatně.

+1/0
28.4.2015 22:43

V91i71l78é42m 10P60a58t36l37o25k41a 2659470726359

Tedy poctivost je podle mě ok, nechat se okrádat tím co se vydává za stát ne.

0/0
28.4.2015 22:51

M25i92r63e49k 68T77u69r90e45č44e59k 4453682420762

Spis nez "super-socialistický" a "korporátně-fašistický" bych to spis nazval 'super mafialni' s 'organizovanou kriminalitou'. Kdyby byl "super-socialistický" tak nenecha lidi spadnout do platebni neschopnosti - tim nemyslim dluhy a nesplaceni, ale ztratu prace, nemoc a jako nasledek neschopnost platit zakladni povinne nemale ucty, mnohe patrici statu. A take ztrata prace, prijmu, bezdomovectvi.

+1/0
28.4.2015 21:22
Foto

P57e38t62r 20Z27á92v85l74a10d26s38k76ý 5731543400471

Ta slova mohou mít v jazykovém smyslu význam zcela synonymický. Proč hledat nová slova pro jev, který známý a umíme jej definovat už známými termíny.

+1/0
28.4.2015 21:43
Foto

P21e41t60r 48Z72á83v23l20a76d31s80k42ý 5961503250891

Ovšem, to je jen terminologický spor. Ztráta práce, nesplácení a nemoci nejsou tím o čem jsem hovořil.

+2/0
28.4.2015 21:47

P92a59v66e12l 13N37e54u41b38a28u63e32r 5407117945459

R^

+3/0
28.4.2015 21:20

M14i96l48a14n 17T93e14l73a24ř51í42k 6940225536765

Autore, přesně tak to je !  R^

+4/0
28.4.2015 20:53
Foto

P58e11t48r 82Z24á86v38l43a83d85s28k19ý 5531303900791

Děkuji. Kdyby si to ráčilo uvědomit tak 95 % voličů, měl bych o hodně spokojenější spánek.

+4/0
28.4.2015 21:01

P36e44t37r 10S12k21á81c97e54l 6924869609

Několik let všude uvádím, abychom povzbuzovali okolí:

Všichni k volbám a dát hlas jen a jen NEparlamentním stranám. Výběr je možný, stačí začít hned. A třeba jim i nyní pomáhat. Jinak se změn nedočkáme. A pěstovat sebedůvěru, potom můžeme při volbách důvěru předat. Chce to zdravý rozum...R^

+1/0
28.4.2015 21:34
Foto

P93e58t29r 84Z50á14v31l91a28d80s58k75ý 5621643280871

Velmi se obávám, že systém politických stran tenduje ke stejnému výsledku bez ohledu, k tomu, co deklarují.

+6/0
28.4.2015 21:50

M83a59r52i33e 71P66o68k76o25r76n56á 9885654830

Tak se obávám, že se obáváte úplně správně. Levice-pravice, vyjde to skoro nastejno. Chodím volit, v domnění, že něco někam posunu, ale spíš tak nějak ideově, ne ekonomicky (proboha, nemyslete hned na srp a kladivo;-)) a ono stejně nic.  Ovšem, když volit nepůjdu, zvýším váhu hlasů těch, které si tam rozhodně nepřeji.

+1/0
28.4.2015 22:37

A68n92t51o82n88í36n 97K34o13u26n68o86v56s54k85ý 9618460478928

To je ten problém - že voliči začali vnímat pravici i levici stejně, jako strany dodržující stejné parametry vládnutí, jako součást establishmentu a že tedy ať je tam ten nebo ten - nedostanou sice koštětem - ale něčeho příjemného se jim ubere a něčeho nepříjemného se jim přidá.

A tak začali volit protestně - třeba různá hnutí.

0/0
28.4.2015 22:42
Foto

F92r23a93n49t62i87š37e89k 51K68š73í56r 2419356435

On mezi nimi rozdíl je,   Když tenhle systém vedou pravičáci, tak sundají nohu z plynu ale z nastavené cesty na jejímž konci je krach a nějaké násilné protesty, které nás buď hodí do  absolutního otroctví, nebo se vydáme jiným směrem.  Levičáci, ti také z té cesty neuhnou, ale ještě šlápnou na plyn. 

Docela se přikláním myšlence, že bychom tu aónii neměli prodlužovat a volit Sobotku, aby zapnul forsáž na těch rotačkách peněz, abychom se měli lépe a aby ten krach přišel co nejdříve.

0/0
28.4.2015 22:53
Foto

V21á64c33l79a74v 90C88h59u56c36h64m83a 6195241908626

Celkem bych i souhlasil. Šlápnout na plyn a přestat mazat, ať se kola zadřou co nejdřív. Zastavit ten neefektivní motor dřív než sežere všechny zdroje. Jít cestou Johna Galta.

0/0
29.4.2015 9:31

N39o19v95o71s69a74d 53M88i94r60o46s55l64a38v 9688369618229

...vo tom až potom...četl jste návrh tuším Chovance s podporou Sobotky o novém financování pol.stran??...to je lahůdka jak potom likvidovat takovéto strany....

+1/0
28.4.2015 21:50

O43l30g38a 66P71a11v13l63í46k23o97v13á 6274748607162

Velmi výstižné R^

+5/0
28.4.2015 20:35

A43n47t44o62n73í46n 21K44o84u24n54o43v93s28k67ý 9378320958808

Je to už čtvrt století, kdy lidé vystoupili proti poměrům, kdy mocní, kteří mysleli jen na sebe, kárali ty dole, že se málo snaží. Proti poměrům, kdy politika byla považována za obživu lidí, kteří nemají odborně ani lidsky na to, aby se živili nějak poctivěji. Proti poměrům, kdy konexe a známosti byly důležitější než podaný výkon.

Mám radost, že jsme tyto poměry dokázali překonat...

+1/0
28.4.2015 20:31
Foto

P69e34t72r 47Z94á68v15l37a39d89s90k42ý 5701943580931

SRY: a v čem jsme jsme je jaksi překonali? Výsledek je zcela stejný, spíše horší.

+1/0
28.4.2015 20:40



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.