Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z29u18z34k47a 53S37o68u49č46k71o85v67á 8845547602144

R^Inu, to se pozná odborník.:-)

+3/0
8.11.2015 10:04
Foto

P32e61t52r 59Z34á33v97l31a93d85s14k50ý 5261103560971

Tak pravda, je to můj obor. Ale snažil jsem se to napsat tak, aby tomu rozuměli hlavně laici, kteří počítače používají, ale moc mu nerozumí. Bohužel, je to velká většina lidí.

+1/0
8.11.2015 10:18
Foto

P17a11v88e55l 14V82r16b37a 1486169608734

Zuzko však je dobře, že se o tomto tématu mluví a řekl bych řečí prostých. Vždyt ty odborné příručky jsou nečtivé.:-)

+1/0
8.11.2015 11:24

M97i10l67a32n 38S15t78e70h37l49í28k 7950199123521

Jen drobné upřesnění. Pružné 5.25" diskety předcházely 3,5" disketám, takže tvrzení o disketové mechanice A: pro 3,5" diskety a B: pro 5,25" diskety nemá žádné opodstatnění. Já si pamatuji "XTéčka", která měla jen dvě mechaniky pro 5,25" diskety (ty první měly kapacitu 360Kb, později měly dvojnásobnou, tedy 720 Kb). Kompaktní 3,5" diskety o kapacitě 1,4 Mb přišly o pár let později.

0/0
8.11.2015 9:59
Foto

P67e32t27r 33Z45á24v87l59a83d64s15k10ý 5481553240211

Poku si pamatuji já, tak to bylo obráceně. To, že nějaká XT měla dvě pětiačtvtní mechaniky je jen okolnost. Už písmenné označení mechanik svědčí pro opak. (I literatura tvrdí opak. Velké diskety byly až reakcí na malou kapacitu 3,5")

+1/0
8.11.2015 10:21
Foto

P27e71t33r 33Z93á28v80l21a21d30s84k70ý 5671823920451

Mimochodem: ono možná hovoříte o 20 cm disketě bez obalu a na ni navazující 5,25". V té době už Sony vyvíjelo 3,5" disketu. (Ale popravdě: ono je to jedno. Stejně jsou mrtvé a výroba už snad byla zastavena.)

+1/0
8.11.2015 10:26

M11i40l47a14n 30S82t25e59h20l49í82k 7660339153401

Je to přesně naopak. Kompaktní 3,5" diskety byly reakcí na 5,25" diskety, které měly menší kapacitu a hůř se s nimi zacházelo.

0/0
8.11.2015 10:43
Foto

P24e22t38r 10Z34á84v78l58a48d51s15k21ý 5241383260911

V jednom z materiálů se to tak uvádělo, jak píšete. V druhém je napsáno, že Sony pracovalo na 3,5" souběžně. Já nastoupil do vlaku v době, kdy už 5,25" mechaniky téměř neexistovaly a 3,5" měly písmeno A. B se neobsazovalo. V jádru je to jedno.

0/0
8.11.2015 11:01

M11i71l68a97n 18S17t20e89h43l56í73k 7230539443231

Já vycházím z vlastní zkušenosti, jak to probíhalo u nás, kde byly všechny technologie zaváděny s dost velkým zpožděním oproti Západu. Je možné, že ve světě byla ta časová posloupnost jiná na různých kontinentech. Ale máte pravdu, dnes už je to jedno. :-)

0/0
8.11.2015 11:22
Foto

P87e15t89r 69Z58á39v81l68a59d32s80k98ý 5611243710101

To máte pravdu. První učebnice jazyka C se sem dostala s patnáctiletým zpožděním. (A ještě se sem téměř pašovala.)

0/0
8.11.2015 13:13
Foto

J30a92r56o81m94í64r 17Š31i17š11a 3470653771217

kolego díky, samozřejmě karma, jen...místy je to pro mě spíš scifi příběh. Asi tak polovině vůbec nerozumím.:-)

+1/0
8.11.2015 8:38
Foto

P65a14v13e37l 27V15r33b67a 1676629288134

pane Závladský, jeden z článků, které jsou moc dobré pro osvětu. Jinak když se člověk zamyslí nad uvedenými možnostmi je znát jak jde v tomto svět dopředu. Ještě nedávno diskety a dne již zařízení s obrovskou kapacitou. No a k provádění zálohování snad jen dodatek: člověk by měl jednotlivé soubory umisťovat do stromu přehledně, aby pak vše a stále do kola nemusel zálohovat. Za mě osobně díky i když ty věci znám.R^

+1/0
8.11.2015 7:24
Foto

P18e75t36r 18Z57á74v71l55a53d29s95k61ý 5281333970671

Samozřejmě. Snažil jsem se zapsat to pro ty, co problematice nerozumí vůbec, zjednodušil jsem to až na elementární podstatu (a třeba výše pan Šiša píše, že polovině věcí nerozumí).

+2/0
8.11.2015 9:36
Foto

P62a56v90e26l 90V48r65b76a 1946339968654

Petře to nebyla kritika, naopak uznání, že je to dobře napsáno. A taky je. Však víc takových článků a zkušeností. Ono tak nějak po lidsku pomleté informace jsou lepší, než ty odborné příručky, kterým mimo odborníků nikdo nerozumí.R^

+2/0
8.11.2015 11:22

J75i61ř35í 93J63i91r55o40u94d97e52k 8726929314674

R^!

0/0
8.11.2015 1:31

J46i17ř50í 19J92i17r64o14u20d71e11k 8226699194594

R^ Omylem jsem si otevřel nevyžádanou počtu a ... Zle. Nešlo nic stopnout, ani vypnout. Nezbylo, než vyndat z notˇasu baterii. Stejně jsem přišel o adresy, všechny (!), archiv a část programůRv Nezbylo než přeformátovat, cleaner, posléze něco se podařilo obnovit. Starosti cca měsíc. A nemít leccos uloženo mimo (FLEŠKA, DVD), bylo by zcela vymalováno. ;-)

0/0
8.11.2015 1:37
Foto

P23e34t77r 16Z78á90v92l12a97d35s77k66ý 5721643140281

Záleží čím jste tu poštu otevřel, kde tu poštu máte a hlavně co v ní bylo a maily. Podle příznaků bych tipoval nechráněný počítač (špatný, nebo žádný antivirový program) a nějaký virus v poště.

(PS: po přeformátování nemá Cleaner ani obnova žádný smysl.)

0/0
8.11.2015 9:45
Foto

J32a68r80o29m68í53r 24H13l57u20b56e25k 2326610794851

Pane Závladský, tématu se to dotýká jen okrajově, ale mám problém s USB flash. Chci z ní vymazat stará data a uložit nová, systém hlásí, že disk je chráněn proti přepsání. Nikdy jsem takovou ochranu nezadával, snažil jsem se najít možnost, jak ji zrušit, ale nepodařilo se mi to. Pokud můžete, poraďte. Děkuji.

0/0
7.11.2015 17:41
Foto

P31e44t84r 28Z94á86v51l75a52d15s52k82ý 5251493910491

Zobrazil bych si Tento počítač, pravým tlačítkem kliknout na ikonu tohoto disku a vybrat Vlastnosti. Důvody by mohly být dva: buď nemá přihlášený uživatel přiděleno oprávnění s diskem pracovat, nebo jsou atributy disku (a obsažených souborů) označeny „jen pro čtení“.

0/0
7.11.2015 17:49

M15a53r78t52i87n 88P90r68o20k73e57š 5672449772795

nebo už byly častým přepisováním vyčerpány všechny paměťové buňky a disk se přepnul do režimu read only, některé flashky také mají přepínač read only

0/0
7.11.2015 19:24
Foto

P96e41t53r 25Z18á30v39l83a41d74s34k17ý 5361343140621

Pokud by nepomohla moje rada, nebo také možnost pana Prokeše, zkusil bych (opět přes pravé tlačítko) příkaz Formátovat. Nevratně se odstraní všechny soubory, které na klíčence jsou, ale obnoví se MBR tabulka.

Pokud je Flash staršího data, už též mohla vyčerpat počet cyklů a už na ni stejně nikdy nebude spolehnutí.

Zdůrazňuji ještě nutnost software odpojování, zejména po zápisu!!! Vyškubnutí ze zásuvky USB je nedobrý způsob.

+1/0
7.11.2015 19:50

M29a30r43t35i82n 22P37r68o78k86e49š 5482379672115

v článku to je uvedeno, ale aby to nezaniklo - hlavně více záloh a více místech :-) a Ti co dělají hodně změn a paranoikům doporučuji něco pro správu verzí, data jsou totiž nejvíc ohrožena uživatelem samotným :-)

+1/0
7.11.2015 16:33
Foto

P62e29t93r 13Z84á64v76l12a15d42s72k12ý 5381923130621

Ano, máte pravdu. Nechtěl jsem to laikům správou verzí komplikovat. 

Osobně dělám týdenní archivaci pro mě důležitých databází, měsíčně archivuji dokumenty.

+1/0
7.11.2015 16:44

M13a65r47t88i57n 48P10r23o29k25e56š 5382439882445

já byl expert na to, jak si z nepozornosti páteční práci přepsat středeční zálohou, tak jsem začal verzovat, je to pohodlné v tom, že už neřeším, kde mám čeho nejnovější verzi a data mám na více místech automaticky :-)

0/0
7.11.2015 19:28
Foto

P14e16t32r 53Z17á40v11l77a14d52s28k37ý 5921203190971

Jasně. Ale verzovat nejdou všechny soubory. Verzuji (někdy) třeba skripta při psaní v delším časovém odstupu. Jednoúčelové dokumenty málokdy.

0/0
7.11.2015 19:53

M74a75r34t45i82n 88P77r53o23k28e79š 5822689182485

já verzuju i jednoúčelovky (celý adresář najednou), hlavně kvůli synchronizaci mezi počítači a když něco omylem smažu, leží to komprimované v archivu. Neverzuju fotky a objemná data, jednou za čas je odleju na jiný disk

0/0
7.11.2015 20:17



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.