Děkujeme za pochopení.
J98a87r87o21s66l61a23v90a 27K17a88n37i82o23k17o10v89á
Dobrý článek k zdejšímu tématu - Zastavit stát!
J13a39r69o49s71l61a57v90a 20K60a87n20i30o23k47o58v83á
No... především díky autorovi za skvělé články, které mi mluví z duše. Ovšem mám k nim jednu výhradu - že máme sice své vlastní usilovné byrokraty, s tím souhlas, ALE je dobré si uvědomit či nejlépe zjistit, kolik těch podmínek a regulací je státům podsouváno z Bruselu. Jak šíleným tempem bobtná náš Zákoník a jakým procentem se na tom podílí příkazy (či nápady, nebo jak to kvalifikovaně nazvat) naše přemilá EU ! Nepochybuji, že naši lidi politici/byrokrati jsou schopni to "vylepšit" o další podrobnější blbosti, ale ZÁKLAD, ta žába na prameni sídli v Bruselu... Dost věřím informaci, že je to z 80 procent..
V66á39c53l95a59v 55C59h49u30c45h26m93a
Anarchie v kolektivisticky vychovávané společnosti nadělá víc škody než užitku. Je to úplně stejné jako když se uvolnily stavy v roce 1989. Nevedlo to k žádoucí svobodě, protože komunistické smýšlení a návyky z dob totality lidem zůstaly.
Bohužel ale nevidím ani jinou cestu k přeměně, neboť ta spočívá ve výchově a výchovu drží pevně v rukou stát, jemuž vládnou tvrdí zastánci kolektivismu.
J36a37r35o39s30l56a10v35a 80K96a93n50i78o97k19o26v87á
Jsem přesvědčena, že slovo Anarchie - pro to, co chtěl autor vajádřit, použil trošku "špatně", protože to slovo máme v sobě spojeno s něčím spíš negativním. Ale sama už kus času přemýšlím, jaký jiný výraz dát místo toho.. Autor určitě nechce tím slovem vyjádřit něco jako chaos či bezvládí, neuspořádanost, ale neokleštěnou (či jen v minimální nezbytné míře) možnost svobodné volby. V pozitivním významu. Bez takové míry donucovacích orgánů a jimi kontrolované dodržování nesmyslných regulací.
Joseph Proudhon: Nejvyšší dovršení společnosti spočívá ve spojení pořádku a anarchie. (myšleno co nejvyšší míra svobodné vůle, dobrovolné) Aby byrokracie neměla tolik moci nám nařizovat a organizovat kdeco.
J84o54s42e58f 72H14e32j14n93a
S potěšením sleduji diskuse pod vašimi texty a rád vás čtu, ačkoliv se věcně patrně trochu rozcházíme. Možná je to i mým věkem, ale já opravdu nestojím o anarchii, ať jí lakujete jakkoliv. Co to je ta "přirozená kulturní společnost" kterou tady čtu? Není to zase jenom další varianta utopické vize? Nevím, ptám se. Čte vás rád, nutíte čtenáře přemýšlet a to je dobře. Ovšem je ve mně asi pořád trochu toho Hegela (ač to bývá přisuzováno Marxovi) a věřím, že svoboda je opravdu poznaná nutnost. A naše společnost vyrůstala do té kritizované demokracie hodně složitě. Třeba Platon považoval demokracii za nejhorší formu vlády. Kdo ví? Ale co nabízíte vy? Pochybovačnost a snášenlivost prý jsou základní vlastnosti kulturního člověka. Nabízíte oboji, zajdu zase.
O59l14g38a 69P98a76v30l63í57k75o63v81á
Zajímavý článek. Osobně nejsem zastáncem anarchie z prostého důvodu. Existuje malá množina anarchistů, kteří mají potenciál být zodpovědní vůči společnosti. Zbytek je velká luzoidní egoistická množina a ta nemůže nebýt řízena. Je-li řízena blbě, má to následky, většinou je musí řešit ta zodpovědná menšina. Je-li řízena dobře, společnosti se daří
P11e95t84r 94Z68á44v12l27a60d46s42k61ý
Nemyslím, že máte úplnou pravdu. Ta luzoidní skupina anarchistů se snaží o to, že mohou cokoliv. Já jsem plně přesvědčen, že anarchie nemůže být bezbřehá. Interně tomu říkáme ankap. Anarchie ano, ale s respektem ke vlastnickým právům.
P34a35v95e95l 95D20v96o27ř30á24k
Já si dovolím jednoduchoučký pohled.
Socialista (resp. komanč) tvoří kolektivy, svobodný občan týmy. Stačí?
Z12u76z97a67n94a 18Š63i85š46k29o93v53á
Jestli ono tohle vůbec má nějakou obecnou odpověď. Antropologové, kterým se podařilo delší čas pobýt v samostatných lidských skupinách o 100-150 členech, obvykle někde v pralese, přinášejí poznatky o stejných problémech, jako mají naše nepoměrně větší společnosti. Jsou sešněrováni stejně nepřehlednou změtí nejrůznějších zásad, které musí dodržovat, aniž by znali jejich podstatu (jako například že před výrobou kurare je třeba vyhnout se vodě či menstruující ženě) a zároveň jsou zatíženi obrovskou zodpovědností za zajišťování životních potřeb svých i ostatních členů komunity, při němž se musí denodenně samostatně rozhodovat. Ono může být velmi těžkou volbou, zda jít pracovat na pole, když mi není dobře a riskovat nemoc, která ze mě udělá práce neschopného nebo dokonce mrtvého nebo zůstat v chatrči a doufat, že mi něco nezlikviduje úrodu, než si trochu odfrknu. Takže možná, že je to nejlepší tak, jak to je, protože kdyby to bylo lepší jinak, není důvod, proč by to tak nemělo být.
P60e56t57r 14Z10á88v83l71a27d81s12k20ý
To je zcela nepříměrné srovnání.
J14i80ř54í 44J46i47r70o84u86d25e32k
,,Každý svého štěstí strůjcem"
V mnohém máte jistě pravdu. V mnohém však u každého jiné ,,možnosti". Od ,,startovací čáry", až po to, kdo a co si, pokud vůbec, může, či je ,,schopen" si vybrat. V klidu, pohodlí a ,,dostatku" lze mnohé kritizovat, přemýšlet, vymýšlet.
Ovšem i pud sebezáchovy vyvolává své. Lapidárně řečeno, změna by byla potřebná. Jen aby mě neohrozila.
P58e97t37r 11Z12á43v40l82a94d56s88k10ý
Říkáte jinými slovy totéž, co já. A to je celé jádro problému. Změnu chci, jen když tím sám neutrpím. To nevede nikam.
T58o51m48á45š 83V93o72d69v30á73ř87k63a
Dobrá úvaha a ode mne karma.
Nicméně se bojím, že Váš postoj nesdílí nadpoloviční většina našeho národa, dokonce bych si troufl říci, že takto smýšlející procento bude nízké. Mnohým lidem naopak velmi vyhovuje kolektivismus, snímající z jednotlivce ono jho převzít za sebe odpovědnost a v případě neúspěchu z něj vinit sám sebe. Jest mnohem snažší být otrokem a nadávat na vrchnost, že jídlo podávané 3x denně v ešusu je studené či přesolené.
P62e28t49r 98Z57á18v65l45a34d98s16k72ý
Nepochybně máte pravdu. A vlastně je to uvedeno ve stati. Je totiž pohodlné vzdát se odpovědnosti za vlastní život, zbavit se práva (a odpovědnosti) za osobní rozhodování. Za tím logicky následuje jen to pověstné nadávání v hospodě, které nemá konstruktivní řešení.
- Počet článků 651
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1688x
Ale vidím, že se do toho „socíku“ chce většina lidí v tomto státě vrátit.
Seznam rubrik
Oblíbené knihy
- Bohatý táta, chudý táta (Robert T. Kiyosaki)
- Co je vidět a co není vidět (Frédéric Bastiat)
- Liberalismus (Ludwig von Mises)
- Cesta do otroctví (F. A. Hayek)
- Kapitalismus a svoboda (Milton Friedman)