Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45a76r61o11s55l87a24v36a 78K49a14n53i42o95k49o12v24á 7102199142747

Dobrý článek k zdejšímu tématu - Zastavit stát!

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007060801

+1/0
4.5.2015 16:43

J26a48r77o52s98l87a43v97a 25K24a65n50i13o13k80o21v65á 7932859752757

No... především díky autorovi za skvělé články, které mi mluví z duše. Ovšem mám k nim jednu výhradu - že máme sice své vlastní usilovné byrokraty, s tím souhlas, ALE je dobré si uvědomit či nejlépe zjistit, kolik těch podmínek a regulací je státům podsouváno z Bruselu.  Jak šíleným tempem bobtná náš Zákoník a jakým procentem se na tom podílí příkazy (či nápady, nebo jak to kvalifikovaně nazvat) naše přemilá EU !  Nepochybuji, že naši lidi politici/byrokrati jsou schopni to "vylepšit" o další podrobnější blbosti, ale ZÁKLAD, ta žába na prameni sídli v Bruselu... Dost věřím informaci, že je to z 80 procent..

0/0
4.5.2015 15:31
Foto

I93v13o 64C17i61l41i95c21h 1810362481194

Není co dodat R^

+1/0
2.5.2015 11:59
Foto

V38á56c42l63a85v 40C32h72u33c75h68m92a 6865481208736

Anarchie v kolektivisticky vychovávané společnosti nadělá víc škody než užitku. Je to úplně stejné jako když se uvolnily stavy v roce 1989. Nevedlo to k žádoucí svobodě, protože komunistické smýšlení a návyky z dob totality lidem zůstaly. 

Bohužel ale nevidím ani jinou cestu k přeměně, neboť ta spočívá ve výchově a výchovu drží pevně v rukou stát, jemuž vládnou tvrdí zastánci kolektivismu.

+2/0
1.5.2015 18:49

J35a29r95o53s95l22a83v51a 66K69a72n49i33o69k67o80v12á 7642719802187

Jsem přesvědčena, že slovo Anarchie - pro to, co chtěl autor vajádřit, použil trošku "špatně", protože to slovo máme v sobě spojeno s něčím spíš negativním. Ale sama už kus času přemýšlím, jaký jiný výraz dát místo toho.. Autor určitě nechce tím slovem vyjádřit něco jako chaos či bezvládí, neuspořádanost, ale neokleštěnou (či jen v minimální nezbytné míře) možnost svobodné volby. V pozitivním významu.  Bez takové míry donucovacích orgánů a jimi kontrolované dodržování nesmyslných regulací.

Joseph Proudhon:  Nejvyšší dovršení společnosti spočívá ve spojení pořádku a anarchie. (myšleno co nejvyšší míra svobodné vůle, dobrovolné) Aby byrokracie neměla tolik moci nám nařizovat a  organizovat kdeco.

0/0
4.5.2015 15:53
Foto

V86á89c35l91a87v 37C83h38u38c86h64m86a 6105981978836

Na tom slově vůbec nezáleží. Podstatné je, jak je nastavena společnost. Je-li nastavena a vychovávána ke kolektivismu bez jakékoliv úcty k osobní svobodě, pak nelze prostě jen tak otočit o 180 stupňů. Prakticky by se to projevilo tak, že i kdyby Svobodní vyhráli volby, nebyli by schopni provést nic víc než, že by se mohli pokusit změnit systém výchovy a na základě toho bychom pak mohli doufat, že časem něčeho dosáhnou. Ve chvíli kdyby začali prosazovat svůj program v dnešním kolektivistickém nastavení společnosti, velmi rychle by narazili na odpor a pravděpodobně by se neudrželi u vlády ani jedno volební období.

+1/0
4.5.2015 16:13

J81o49s65e17f 19H92e27j58n30a 2174610936596

S potěšením sleduji diskuse pod vašimi texty a rád vás čtu, ačkoliv se věcně patrně trochu rozcházíme. Možná je to i mým věkem, ale já opravdu nestojím o anarchii, ať jí lakujete jakkoliv. Co to je ta "přirozená kulturní společnost" kterou tady čtu? Není to zase jenom další varianta utopické vize? Nevím, ptám se. Čte vás rád, nutíte čtenáře přemýšlet a to je dobře. Ovšem je ve mně asi pořád trochu toho Hegela (ač to bývá přisuzováno Marxovi) a věřím, že svoboda je opravdu poznaná nutnost. A naše společnost vyrůstala do té kritizované demokracie hodně složitě. Třeba Platon považoval demokracii za nejhorší formu vlády. Kdo ví? Ale co nabízíte vy? Pochybovačnost a snášenlivost prý jsou základní vlastnosti kulturního člověka. Nabízíte oboji, zajdu zase.R^

+1/0
1.5.2015 17:14

O15l95g22a 27P84a96v45l67í25k19o56v96á 6514668717872

Zajímavý článek. Osobně nejsem zastáncem anarchie z prostého důvodu. Existuje malá množina anarchistů, kteří mají potenciál být zodpovědní vůči společnosti. Zbytek je velká luzoidní egoistická množina a ta nemůže nebýt řízena. Je-li řízena blbě, má to následky, většinou je musí řešit ta zodpovědná menšina. Je-li řízena dobře, společnosti se daří

+1/0
1.5.2015 16:27
Foto

P66e83t13r 60Z71á18v47l22a60d10s35k95ý 5751863910251

Nemyslím, že máte úplnou pravdu. Ta luzoidní skupina anarchistů se snaží o to, že mohou cokoliv. Já jsem plně přesvědčen, že anarchie nemůže být bezbřehá. Interně tomu říkáme ankap. Anarchie ano, ale s respektem ke vlastnickým právům.

+4/0
1.5.2015 16:47
Foto

F65r52a40n50t96i71š89e51k 10K42š24í76r 2779496355

Tohle se o otrocích a nevolnících také říkávalo.

+1/0
1.5.2015 17:40
Foto

P89a66v86e22l 69D48v43o58ř78á10k 5469405924810

Já si dovolím jednoduchoučký pohled.

Socialista (resp. komanč) tvoří kolektivy, svobodný občan týmy. Stačí?

+1/0
1.5.2015 15:52
Foto

P78a24v83e67l 59D35v60o25ř70á54k 5529165354200

Samozřejmě karma! R^

+1/0
1.5.2015 15:52
Foto

P45e28t80r 35Z48á40v86l61a26d17s90k77ý 5351583580711

Tak, je to zjednodušené, ale proč ne.

+1/0
1.5.2015 16:10

Z81u86z32a91n74a 80Š98i15š32k96o29v63á 4557510939874

Jestli ono tohle vůbec má nějakou obecnou odpověď. Antropologové, kterým se podařilo delší čas pobýt v samostatných lidských skupinách o 100-150 členech, obvykle někde v pralese, přinášejí poznatky o stejných problémech, jako mají naše nepoměrně větší společnosti. Jsou sešněrováni stejně nepřehlednou změtí nejrůznějších zásad, které musí dodržovat, aniž by znali jejich podstatu (jako například že před výrobou kurare je třeba vyhnout se vodě či menstruující ženě) a zároveň jsou zatíženi obrovskou zodpovědností za zajišťování životních potřeb svých i ostatních členů komunity, při němž se musí denodenně samostatně rozhodovat. Ono může být velmi těžkou volbou, zda jít pracovat na pole, když mi není dobře a riskovat nemoc, která ze mě udělá práce neschopného nebo dokonce mrtvého nebo zůstat v chatrči a doufat, že mi něco nezlikviduje úrodu, než si trochu odfrknu. Takže možná, že je to nejlepší tak, jak to je, protože kdyby to bylo lepší jinak, není důvod, proč by to tak nemělo být.

+1/0
1.5.2015 15:43
Foto

P23e94t27r 91Z47á30v32l12a13d53s64k35ý 5951763470381

To je zcela nepříměrné srovnání.

+2/0
1.5.2015 15:46

Z33u95z72a53n11a 12Š23i26š63k34o82v53á 4527720669974

Proč?

0/0
1.5.2015 15:55

J25a52r57o13s56l54a28v26a 61K35a24n37i52o74k19o59v52á 7272609422347

Protože ty zásady dodržují dobrovolně, svobodnou vůlí..

0/0
4.5.2015 16:06

Z39u62z39a50n74a 28Š80i31š17k58o55v50á 4187790779594

Kdepak, oni se do toho narodili, stejně jako my, jenže my si svůj způsob života vybrat můžeme. Oni si nemůžou vybrat ani životního partnera i ten je jim přidělen.

0/0
5.5.2015 12:36
Foto

P84e12t18r 67Z30á77v90l52a69d97s12k91ý 5581243880431

Pan Kšír to napsal přesně, tedy nebudu to psát znovu.

+1/0
1.5.2015 16:11
Foto

F25r33a95n71t36i94š97e98k 76K18š81í57r 2639516495

Pro kastu vyvolených je to, co jste napsala, nejlepší možná odpověď.

+2/0
1.5.2015 15:46

M65i50r39o73s36l18a71v 35C36e69s79t36r 7842830640973

Souhlas.R^

0/0
1.5.2015 16:01

J20i85ř28í 54J19i80r10o51u13d54e54k 8256799214504

,,Každý svého štěstí strůjcem";-)

V mnohém máte jistě pravdu. V mnohém však u každého jiné ,,možnosti". Od ,,startovací čáry", až po to, kdo a co si, pokud vůbec, může, či je ,,schopen" si vybrat. V klidu, pohodlí a ,,dostatku" lze mnohé kritizovat, přemýšlet, vymýšlet.

Ovšem i pud sebezáchovy vyvolává své. Lapidárně řečeno, změna by byla potřebná. Jen aby mě neohrozila. ;-)

+2/−1
1.5.2015 15:38
Foto

P23e94t71r 93Z30á32v86l28a62d88s47k21ý 5161383830221

Říkáte jinými slovy totéž, co já. A to je celé jádro problému. Změnu chci, jen když tím sám neutrpím. To nevede nikam.

+4/0
1.5.2015 15:44

J79i32ř98í 10J57i21r48o94u21d34e58k 8626859944754

Já jsem se s autorem prakticky ztotožnil, což on i potvrdil. Vy ne pane Cestře?;-D

0/0
1.5.2015 16:52

M63i42r49o57s48l65a31v 75C59e98s78t89r 7692960110763

Mým cílem není s autorem srůstat, ale být svobodným, natož se hodnotit. Váš postřeh je obdivuhodný, nicméně nepochopený.

0/0
1.5.2015 17:15

J52i13ř95í 42J76i84r10o25u63d42e85k 8976549674534

Taky odpovědˇ;-D

0/0
1.5.2015 17:39
Foto

V78á15c49l80a89v 40C77h84u42c88h62m12a 6985791688456

Poslední odstavec je jádro pudla. Velká část společnosti chce změnu, ale není ochotna pro to nic riskovat ani obětovat. 

Nynější systém by se přitom mohl zhroutit velice rychle, kdyby těch 20% obyvatel, co jej živí, řeklo dost. Jenže by to přineslo snížení životní úrovně a to není ochoten riskovat téměř nikdo.

+2/0
1.5.2015 18:55
Foto

T97o78m57á73š 61V69o41d42v77á44ř93k88a 3943851257354

Dobrá úvaha a ode mne karma.

Nicméně se bojím, že Váš postoj nesdílí nadpoloviční většina našeho národa, dokonce bych si troufl říci, že takto smýšlející procento bude nízké. Mnohým lidem naopak velmi vyhovuje kolektivismus, snímající z jednotlivce ono jho převzít za sebe odpovědnost a v případě neúspěchu z něj vinit sám sebe. Jest mnohem snažší být otrokem a nadávat na vrchnost, že jídlo podávané 3x denně v ešusu je studené či přesolené.

+5/0
1.5.2015 15:18
Foto

P78e18t47r 22Z83á63v21l24a50d13s26k72ý 5401853300671

Nepochybně máte pravdu. A vlastně je to uvedeno ve stati. Je totiž pohodlné vzdát se odpovědnosti za vlastní život, zbavit se práva (a odpovědnosti) za osobní rozhodování. Za tím logicky následuje jen to pověstné nadávání v hospodě, které nemá konstruktivní řešení.

+4/0
1.5.2015 15:32

J89i79ř25í 66Ř21e89z19n83í25k 4542932733155

Podle Vaší představy musejí tedy jednotlivci dokopáni ke svobodě, i když jí ve skutečnosti třeba vůbec nechtějí, jak dokazují nesčetná vítězství kolektivismu v dějinách, které tedy vedly k dnešnímu stavu věcí. Proč nutit ovci, aby žila jako vlk, když pro vlčí způsob života nemá zuby. Co když ty ovce zemřou z té přemíry individuální svobody žalem? Mimochodem, i ti vlci v se v zimě sdružují a dodržují přísnou hierarchii.

+1/−1
1.5.2015 14:56
Foto

P98e76t93r 76Z77á47v86l65a28d41s81k15ý 5261863400121

Nikoliv. Svoboda jim musí být vrácena, protože je to nezadatelné, přirozené právo. Pravda, někteří se s ní nebudou ctít smířit, protože je nepříjemná. A pokud zemřou žalem, je to jenom dobře.

Příměr s vlky není tak úplně od věci. Dělají to jen tehdy, pokud je jejich genofond zásadně ohrožen. Umím si představit situaci, kdy se jedinci vzdají osobních svobod pro nějaký vyšší cíl. Ovšem dobrovolně a ne nátlakem centra a moci.

Velmi zjednodušeně to řeknu tak, že primárně budu hájit sebe, svou existenci a osobnost. Pokud toho dosáhnu, budu bránit a hájit existenci své rodiny. Pokud toho dosáhnu, pak možná budu hájit svou obec. Patrně budu mít menší motiv hájit svůj okres, ještě menší svůj kraj a dokonce malou vůli hájit nějakou abstrakci, jako je stát.

+6/0
1.5.2015 15:08

J50i61ř62í 76Ř82e98z85n12í98k 4792832433425

Ano jistě, ale mělo by vás poněkud přimět k zamyšlení, že pan Vodvařka přece jenom z jiných pozic říká totéž co já.

Problém tkví v tom, že pokud neuhájíte tu obec i stát, pak daleko obtížnější budete hájit sám sebe. A v tom tkví legitimita kolektivismu i použití násilí. ¨

Když vtrhnou vojáci za hradby, jednotlivci své životy nemohou uhájit.

+1/−1
1.5.2015 15:39
Foto

F23r17a68n44t46i12š26e60k 54K98š14í25r 2509126485

Zamyšleního bylo dost.  Nelze žít neustále v systému, který vám bere plody vaší práce a ještě to vyhlašuje za dobro.

+5/0
1.5.2015 15:44

J22i25ř58í 37Ř41e11z26n68í91k 4732342243425

Vyčítat státu, že mi bere plody mé práce je stejné jako vyčítat správci tržiště, že chce po mně poplatek za můj přístup na toto tržiště.

Platit daně nemusím, mohu jít jinam.

0/−1
1.5.2015 17:33
Foto

F61r62a69n77t51i28š25e25k 31K60š27í82r 2259616485

Pokud já sám nemám právo navštívit své sousedy a přinutit je přispět mi na jakýkoliv účel, který právě považuji za důležitý (neboli zdanit je), jak toto právo získala nějaká autoritářská instituce? Kde tato instituce tuto moc a práva získala, jak k tomu vlastně došlo? Stalo se to jistou formou společenské smlouvy s našimi předky, kteří už dávno nežijí? Nebo pokud přijmu postoj, že tím, že jsem se narodil v určité geografické oblasti, jsem tak dobrovolně delegoval tato práva a moc na autoritu tuto oblast obhospodařující, potom další přirozenou otázkou je: Je možné delegovat právo, které sám nemám?

+2/0
1.5.2015 17:44
Foto

P82e82t64r 32Z29á33v60l76a45d86s79k76ý 5551243910911

Obracíte logiku. Nelze jít od velkých věcí k malým, ale přesně naopak. I to je znak centrismu. Nadřazení kolektivismu individualitě.

+4/0
1.5.2015 15:52

J22i33ř72í 53Ř64e94z70n69í52k 4902502883315

K diskuzi je, zda přežití genů jednotlivce do další generace je malou či velkou věcí. Pokud podle demografických zákonů je k tomu nutná populace minimálně o 500 jednotlivcích, tak primární je, že přežití celé této skupiny, nikoliv moje.

0/−1
1.5.2015 17:36

M43i98r60o38s28l88a88v 83C87e83s72t32r 7362960980763

Svobodní lidé nejsou důvodem problémů ostatních a rozhodně se nedá říci, že nevnímají své okolí. Naopak jsou zodpovědní a poskytnutá výchova jim umožnila řešit svěřené úkoly již v útlém dětství. Populismus lenivých vůdců, kteří vyrůstají, jako houby po dešti v důsledku špatně vychovaných lenivých bytostí je důvodem vzájemně se požírajících ovcí, z nichž mnohé se staly vlky.

+3/0
1.5.2015 15:53
Foto

P93e73t11r 62Z26á79v62l13a87d46s42k92ý 5421883290711

Výtečně.

+1/0
1.5.2015 16:14
Foto

P32a58v55e97l 95D88v70o50ř68á64k 5259335944580

Ovšem pozor, vlci tvoří smečku, ale ne kolektiv.

Organisace smečky je řízena pudem sebezáchovy a snahou o přežití.

Kdyby měli vlci žít v kolektivech podle představ vyškolenců z VUMLu, už by na zemi nezbyl ani jeden.

+1/0
1.5.2015 15:56

M89i93r17o53s71l38a46v 10C84e11s16t28r 7492970270653

R^ Napsal jste to hezky. Netvoří se přirozená kulturní společnost, ale budují se altruisticky provoněné skupiny se zlodějskými levicovými vůdci.

+5/0
1.5.2015 14:39
Foto

P35e41t84r 76Z43á65v55l40a22d78s50k15ý 5131363840541

I to je dobrá formulace. Škoda, že nenapadla mě.

+2/0
1.5.2015 14:49



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.