Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KT

Schopnost rozlišovat rozumem je i základní definicí inteligence.  

V článku se píše: "Ani ti, co daný režim zvolili, nenesou zodpovědnost za jeho následné chování, korupci a politické intriky: neměli dost spolehlivých informací...

Když to ovšem voliči udělají několikrát, pak jistě nějakou zodpovědnost nesou.

1 0
možnosti
Foto

Na první signální se to zdá být logické. Na druhou je to jinak. Jsou to ti samí. Nečetli a přesto rozmrazili.

2 0
možnosti
Foto

Tak tak. Kolikrát jsem napsal zjednodušeně, že musíme rozlišovat mezi Rusem a rusákem, Němcem a němčourem atd.

Demokracie má jedno úskalí. Jan Zábrana ve svých pamětech (Celý život)  napsal, že ...demokracie vyžaduje lidi vyspělé ... - což byla jeho (sedmnáctiletého studenta) reakce na volby v r. 1946.

Lze psát nestranně? V Čapkově povídce je Bůh povolán jako svědek. A před soudem řekne, ... já ho nemohu soudit, já o něm vím všechno ....

Jsou situace, kde nestrannost a objektivita musí jít stranou. Až na mne jukne terorista nějakým kvérem v ruce, tak jej nebudu nestranně a objektivně zkoumat (jako malý cvrnkal kuličky, jistě má rodinu a když ho picnu dříve, budou mít smutek) nýbrž budu koukat, abych zůstal na živu. Tedy musím "tasit" dřív. Bez ohledu na to, jsem-li horší člověk než třeba on. Protože tuším, že on o mně nestranně přemýšlet nebude.

Snaha o objektivní přístup se nám už párkrát vymstila - Nejsme jako oni.

Karma.

2 0
možnosti
Foto

Tak, tak, pane diskusní kolego. Ztratili jsme právě tu schopnost rozlišovat. A divíme se pak důsledkům.

Proto jsem si dovolil dát tu myšlenku na nejnavštěvovanější portál. Aby si to lidé uvědomili. Aby si všimli, že věci nejsou primitivní. Ale co. Ti, kterým jsem to dal k použití si z toho vezmou jen tu část, o kterou ve skutečnosti vůbec nešlo.

2 0
možnosti
JH

S vrozeným sobectvím potěšeně konstatuji, že to ještě nesmazali a snad už nesmažou, dodávám. Proč také. Když tady mohou viset přiblblé proputinovské žvásty, proč tohle vyhazovat. Děkuji.R^

2 0
možnosti
Foto

Já jsem, pane Hejno, nikdy nepsal protirusky (a jen několikrát nerozvážně, protiamericky, nedomysliv, že mám na mysli vlastně jejich momentální režim.)

Až to redakce smaže, budu přesvědčen, že iDnes nemá za cíl sloužit lidem, ale nestojí, novinářsky, za nic.

0 0
možnosti
Foto

I62v45a67n 75M82a79r42e14k

18. 4. 2015 17:19

Dobrý den p. Závladský, dík za blog, zlatá slova , bylo by ale dobré kdyby ste Vy i Vaši souputníci ctili najmě ten poslední odstavec,mějte pěkný zbytek dne R^

0 0
možnosti
Foto

Dobrý den pane Marku. Právě, že ctíme. Ale protože spousta jiných autorů to nedovede, donutí mě i ostatní, napsat antagonistické články, jen proto, aby to bylo vyrovnané. Přinejmenším. Nebo si myslíte, že jsem ty (vámi asi míněné ) články psal z osobního zanícení?

3 0
možnosti
Foto

Karma karmoucí. Není co dodat.

1 0
možnosti
Foto

R^ Bez diskuze! Dík za zveřejněníR^ A admini by to odsunout neměli už proto, že je tam uveden ,,zdroj". Alespoń tak to vnímám já.

Jinak zdravím. J.A.J.

1 0
možnosti
Foto

Za blog velký dík a KARMA.

I já se domnívám, že toto by redakce převádět neměla, naopak by to měla být velmi doporučená četba pro vzdělání všech přišedších. :-)

5 0
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1688x
Občan, člověk. Často zděšený z toho, co vidí, slyší, či čte. Který se chce ještě za svého života dožít lepšího režimu, než byl ten rudý…
Ale vidím, že se do toho „socíku“ chce většina lidí v tomto státě vrátit.