Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

I48v63o 66C78i80l54i52c98h

8. 4. 2015 21:34

Výborná práce R^ Díky za zveřejnění!

Mimochodem, já se s StB setkal jako dítě, kdy se ze mne snažili dostat něco na mého tátu ;-€ Dodnes netuším, jestli jsem mu tehdy nevědomky způsobil nějaké problémy, ale pamatuji si, že mi taťka hned po tom mém jediném setkání (řekl jsem mu o tom zcela sám v dětském nadšení z těch hodných pánů, co mne tam krmili sladkostmi a půjčovali mi zbraně na hraní) vysvětlil, že s těmito "hodnými" pány bych se neměl vůbec bavit a já to od té doby plně respektoval. Pak se na vojně v Sabinově (tam jsem neseděl, ale sloužil) pokusil mne a ještě jednoho vojína ZVS přesvědčit místní kontráš (vojenská obdoba StB), abychom mu dělali "civilní" řidiče. Proč si vybral zrovna nás také dodnes netuším. Ale odmítli jsme oba. O tom, že mne z vojny nechtěli komouši pustit ani na pohřeb vlastního otce, pokud nevstoupím do KSČ (a to jim ani nevadilo, že jsem nebyl v SSM a dokonce nikdy ani v Pionýru či Jiskřičkách). Ale nakonec mne naštěstí pustili i bez toho, jinak by ze mne byl tehdy asi vojenský zběh :-/ I když to se ze mne vlastně stal (naštěstí jen teoreticky) o něco později, těsně po převratu, kdy jsem ještě nevěřil, že to komouši fakt tak snadno pustí (dnes už tak nějak tuším, že to vlastně až zas tak moc nepustili ;-() a tak jsem se chtěl podívat na západ. Takže jsem v rámci vojenské dovolenky přijel domů, převlékl se do civilu (což jsem dělal samozřejmě i předtím), vzal pas a vlakem vyrazil do vysněné Vídně. Tehdy ovšem záklaďák pořád ještě nesměl ani do NDR ;-)

2 0
možnosti
Foto

Perfektní!

Mohu přispět do mlýna ukázkami ze spisu osoby nepřátelské k soc. zřízení, případě popisem sklepení v Bartolomějské.

Osoby, které jsem ze spolupráce s StB podezříval, jsem pak v seznamech nalezl.

2 0
možnosti
Foto

Možná by bylo od věci poznamenat, že to všechno by bylo k ničemu, kdyby nebylo ochotných informátorů. Tím ani nemyslím různé nešťastné spolupracovníky, ale ty, u kterých se to vzhledem k funkcím a zásluhám předpokládalo.

1 0
možnosti
Foto

Někteří spolupracovníci určitě nebyli nešťastní, protože za "ochotu" byli honorováni, případně zamáznut nějaký deliktík. Zcela automaticky fungovali členové KSČ, protože boj proti nepřátelským živlům měli v popisu práce. Naopak, tzv. důvěrníci zpravidla nebyli členy KSČ.

V našem podniku mohl dělat vedoucího oddělení buď člen KSČ, nebo agent či důvěrník. Ověřeno.

3 0
možnosti
ZS

VII. správa neexistovala? To byli přece "spojaři".

1 0
možnosti
Foto

,,....a důsledky"

Není bez zajímavosti, že mnozí z našich emigrantů po r.1968 se v rámci ,,jisté akce" jaksi ,,vyplatili", tedy za ,,bolševický pardon" uhradili náklady za své vzdělání. Nebylo jich málo:-(Mohlo by to vydat také na slušný článek;-)

2 0
možnosti
VV

Mate na mysli nejakeho konkretniho, zdejsiho?

1 0
možnosti
Foto

Něco málo pro ilustraci:

,,Informace o archivních materiálech k tématice československých letců v RAF jako tzv. bývalých lidí v 1. a 3. oddělení ABS MV (1. část) - kap09.pdf,,

P.S.: pokračování není, bohužel, dostupné, resp. se mi nepodařilo dopátrat. Narazil jsem na ,,velkou neochotu", potažmo výmluvy, že dosud není zpracováno, atp.:-/ J.A.J.

0 0
možnosti
LK

Je to neúplné . Mimo již zmíněné VII., existovala ještě např. XIV. správa - Správa kontrarozvědky pro boj proti mimořádným a zvláštním formám trestné činnosti (1981-1985).

A máte tam hodně velký datumový chaos. Ze startu mrkněte třeba zde

http://www.abscr.cz/cs/seznam-utvaru-snb

0 0
možnosti
KD

A nebyl ten Pepino pracovnikem StB ?

0 0
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1688x
Občan, člověk. Často zděšený z toho, co vidí, slyší, či čte. Který se chce ještě za svého života dožít lepšího režimu, než byl ten rudý…
Ale vidím, že se do toho „socíku“ chce většina lidí v tomto státě vrátit.