Náš REGION 22. 9. 2011
Vedení letiště Vodochody učinilo další potřebný krok k budoucí dostavbě mezinárodního letiště...
V září předložilo ministerstvu životního prostředí již třetí studii EIA... Letiště Vodochody (dále jen LV) sice předložilo veřejný příslib na kompenzace postiženým obcím plynoucím z nedodržení provozních omezení (např. opožděné přílety mimo provozní dobu), avšak přesnou částku letiště odmítlo specifikovat. Má se pohybovat někde v řádu Kč 1 000,-/1 obec, což je částka více než směšná.
Co na tuto zprávu říká p. Libor Holík, starosta obce Panenské Břežany, která by měla být provozem letiště nejvíce zasažena?
...Je jednoznačně prokázáno, že noční provoz na LV je významným ekonomickým faktorem pro rentabilitu provozu a bez nočních letů nebude Penta letiště zvažovat. Posledním zoufalým pokusem Penty je legalizovat noční provoz letiště pomocí dohody s obcemi. Cílem je hlavně dosáhnout povolení pro 24 hodinový provoz letiště. Že záhy může dojít k prodeji letiště jinému provozovateli je předpokládatelné a že dohody s obcemi mohou být nabyvatelem anulovány také. Penta ale není zvyklá prohrávat svoje záměry. Proběhlá referenda však jednoznačně zavazují samosprávy obcí 2 roky odmítat rozvoj LV... Obce a jejich občané požadují jednoznačný odstup Penty od tohoto investičního záměru a zároveň kompenzaci škod způsobených panikou v regionu. Rozšíření LV a spuštění mezinárodního provozu je rozsudkem smrti pro celý region. Nezastrašili mě komunisti, proti kterým jsem otevřeně vystupoval, a nezastraší mě ani žádný investor. (red. krác.)
Náš REGION 6. 10. 2011
Názory čtenářů
...omezení velikosti letadel zcela jistě nenastane... 90 % dopravců, pro které je letiště určeno, užívá letadla B737 a A320/319... (Miroslav Musílek, bez udání bydliště) (red. krác.)
Proudové letouny B-737 a A-320
Náš REGION 6. 10. 2011
Naprostá většina obyvatel zdejšího regionu dala provoláními, schůzemi, nápisy a referendy zřetelně najevo, že jsou proti zvětšení vodochodského letiště... Proč se tedy vůbec ještě o letišti uvažuje? Protože vedení Penty chce zvýšit své zisky. A protože je to bohatá společnost, může jí být docela jedno, co si lidé myslí... Celé jednání Penty je zřetelným dokladem, že přání obyčejných lidí se u nás nebere v úvahu. Samospráva nemá vůbec žádnou moc. Rozhodující jsou peníze. (Pavel Kuneš, Klecany) (red. krác.)
Náš REGION 6. 10. 2011
...Veřejným zájmem prvořadého významu je vytváření, udržování a ochrana zdravého životního prostředí. Zamýšlené rozšíření letiště životní prostředí v širokém okolí nepochybně zhorší. Přibude hluku, přibude škodlivých emisí, přibude odpadních vod, zhorší se silniční doprava, vzroste riziko havárií nejrůznějšího druhu, poklesne cena nemovitostí a své si zakusí i příroda... Případ letiště Vodochody ovšem není veřejným zájmem. Projekt na jeho rozšíření vznikl ze zájmu čistě privátního, což potvrdil v rozhovoru s Lidovými novinami 5. 3. 2009 sám ředitel Letiště Vodochody ing. Kačur: „...Praha druhé letiště vůbec nepotřebuje, ale druhé letiště ‚se uživí‘“. (Ing. Vladimír Chalupný, Máslovice) (red. krác.)
(Ovšem do privátní kapsy Penty, na úkor desítek tisíc občanů...)